עדי אשר – מספר בכתיבה ובצילום
  • בלוג
    • חוסן מנטלי
    • תקשורת בין אישית
    • מפגשים
    • ניהול
    • שינויים בחיים
    • קבלת החלטות
    • מורים
    • תנועה נכונה
    • שירים מקוריים
  • אודות
    • עדי אשר
    • צילום – איילת ניר
  • הספר
    • השער האחורי
  • עמוד בית
  • בלוג
    • חוסן מנטלי
    • תקשורת בין אישית
    • מפגשים
    • ניהול
    • שינויים בחיים
    • קבלת החלטות
    • מורים
    • תנועה נכונה
    • שירים מקוריים
  • אודות
    • עדי אשר
    • צילום – איילת ניר
  • הספר
    • השער האחורי
  • עמוד בית
ראשי » בלוג » בנגיעה אחת רכה

בנגיעה אחת רכה

8 בנובמבר 2011 20:25 3 תגובות עדי
יש לנו איזה עניין עם השקעה גדולה, אנחנו צריכים לראות מישהו נורא מתאמץ ואז אנחנו לוקחים אותו כמודל לחיקוי.
לפני כמה שנים, עוד הייתי שכיר, קיבלתי משוב ממנהל – "יש ממך שביעות רצון גבוהה מאוד, מבלי שאתה מתאמץ. אולי תתאמץ קצת יותר." דווקא איש חכם, כך היה נדמה לי.
ואני חשבתי שדווקא מספיקה נגיעה אחת רכה.

פשוט חיפשתי תרוץ להביא את השיר היפה הזה. מתנצל על רעש הרקע.

קיצוניות אחת מובילה לאחרת, אמירה שנכונה משתי נקודות מבט: נקודה אחת היא התגובה הטבעית, לכאורה, לתקן סטיה קיצונית אחת בהפעלת סטיה קיצונית לכיוון הנגדי. הנקודה השניה, קשורה לאחד מחלקי תאוריית היין והיאנג – בכל תופעה טמון זרע ההיפוך שלה.

משתי הסיבות הללו אני רואה במשפט – צריך לעשות את המקסימום, כטעות.

דוגמאות לטעות שבתפיסה:
בבית הספר נותנים ציונים גם על מאמץ, ולפעמים רק עליו.
מסתבר, כך קראתי במאמר של פרופ' יעקב גולדנברג – בשבחי השיווק האיטי, שאנשים גם מוכנים לשלם על מה שנתפס בעיניהם כמאמץ.
יש סיפור מפורסם בשתי גרסאות שונות, או שני סיפורים שונים – תבחרו אתם. אחד על פיקאסו והשני על צייר יפני שאינני זוכר את שמו, להלן גרסת פיקאסו מהזכרון שלי ולכן כל טעות היא על אחריותי:
פיקאסו ישב בבית קפה, נגשה אליו גברת והחלה לשוחח עימו. לאחר זמן מה, היא ביקשה שיצייר אותה. פיקאסו הסכים ולאחר שלוש דקות היא קיבלה את הציור. 1,000 דולר, זה מחיר הציור אמר לה. האישה נדהמה מהמחיר שנדרש בשביל שלוש דקות של עבודה. תשובתו של פיקאסו הייתה שהוא למד ותרגל חיים שלמים בשביל לצייר ציור שכזה בשלוש דקות.

בהקשר הארגוני: נניח שעובד התבקש להכין מצגת לדירקטוריון, מצגת בה תלויה המשך השקעה כספית מסוימת – אכן מצגת חשובה. העובד מחליט להקדיש את מלֹא משאביו להכנת המצגת. שני ימי עבודה מלאים (לא פחות מ 14 שעות ליום. היי-טק!) הוא מכין את התוכן, כולל הגהות.
כעת נשאר רק הפורמט: צבעים, פונטים, תמונות, אנימציות, אפקטים קוליים, מעברי שקפים ועוד, בסה"כ צריך עוד יום (היי-טקי, 14 שעות). בפועל, מתחילות ההתלבטויות: תמהיל הצבעים, גודל הפונט, איך הפונט נראה בצהוב על רקע ירוק בהיר ושוליים אדומים – או שלא, איזה שקף יגיע מאיזה צד, או שיופיע במריחה מסולסלת מהאמצע.

פתאום צץ לו המעצב הגרפי המודחק וגורם לעובד להשקיע עוד שבוע עבודה (כן, כולל שישי שבת) וזאת מבלי לדבר על העזרה מעובדים נוספים שהשיגו נתונים וחיפשו באינטרנט את האנימציות הנכונות שיביעו את התחושה המדויקת של צורך בכסף. לאחר כל זאת עדיין המציג יזכר, בעיצומה של המצגת, ששכח לצבוע את ההכנסות בטורקיז ואת ההוצאות בארגמן. מצוינוּת, אין מה לומר.

רק מה, את אותה מצגת ניתן להכין בלא יותר משלושה ימים ועדיין להצליח להעביר את אותו מסר בדיוק. בזמן שנותר ניתן: לנהל, לעבוד, לשפר ולדווח להנהלה, לעזור לאנשי המכירות, ללכת לאסיפת הורים וגם לקחת יום חופש. שומו שמיים.

כנראה שאנחנו לא ממש מעריכים תועלות אלא מאמצים.

אחרי סופה גדולה – הטבע שקט במיוחד. אחרי מאמצים גדולים – צריכה לבוא מנוחה גדולה. אך אנו חיים בסביבה שלא ממש מאפשרת להרפות ולכן אין מנוחה. ואחרי מאמץ גדול מגיע עוד אחד, ועוד אחד. אחר-כך המחלה מגיעה כתרוץ למנוחה.

אני מציע לשנות את התפיסה ל-לעשות את המינימום.

מאמץ מזערי אינו חוסר מאמץ, אלא כזה המותאם למטרה. לא דין מינימום אימון לריצת מרתון כדין אימון לשמירה על כושר ובריאות. לא דין מינימום מאמץ להשרדות בשעת חרום, כדין מינימום מאמץ לבניית מצגת להנהלה.

אני מניח שבשביל להפוך ספורטאי טוב להיות ספורטאי אולימפי צריך להתאמן לפחות שתי יחידות אימון ביום למשך שנה. כמה מקסימום יחידות אימון צריך? חמש? שבע? למשך כמה זמן? שלוש שנים? אולי חמש?
ולכן אני מציע שהשאלה המנחה תהיה מה המאמץ המזערי הנדרש בשביל להגיע למטרה.
התשובה לשאלה כדאי לה להיות מורכבת ממיקוד, מהרבה אין, ואפילו מעוד מיקוד.

ליטוף יכול להסיר יותר שכבות
מכף של טרקטור.
הוא גם יכול לחדור יותר עמוק
ממקדח.
הליטוף תמיד זמין,
אין צורך בדלק או בחשמל.
אז למה הוא כל-כך נדיר?

שיתוף
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google
פורסם ב: הבלוג
« הקודם
הבא »

אודות עדי


להציג את כל הפוסטים של עדי

3 תגובות

  1. Anonymous 25 בנובמבר 2011 בשעה 9:29 הגב

    אכן ידידי אכן

  2. inbalco 28 בנובמבר 2011 בשעה 6:31 הגב

    אני לא בטוחה שאנו מעריכים רק מאמצים. אני חושבת שאנחנו מעריכים גם תוצאה. אבל איך נדע שהתוצאה שווה? לפעמים אנו יודעים שהתוצאה שווה כי ראינו את האדם מתאמץ ולפי זה אנו מניחים שהתוצאה שווה. וכן, גם מאמץ מוערך בפני עצמו. אנחנו נעריך יותר את האדם (ואני מדברת על האדם ולא על התוצאה) שהשקיע עבודה כדי לקבל תוצאה מסויימת מאשר את זה שזה בא לא בקלות. נתרגש אם נראה נכה מתאמן עד שהוא קולע לסל, ופחות נתרגש מלראות אדם בריא עושה את אותו הדבר.

  3. עדי 28 בנובמבר 2011 בשעה 9:34 הגב

    ענבל תודה על התגובה.שאלת איך נדע שהתוצאה שווה, לפי התועלת המתקבלת. אם התועלת מספקת, למה זה חשוב אם היה או לא היה מאמץ?אני, למשל, מאוד מעריך אנשים שבא להם בקלות, בזרימה ללא הפרעה. יש כאן מדד טוב להיות האדם בתחום הכי מתאים לו.גם נכה שמתאמן בקליעה יכול לעשות את המאמץ באופן מיטבי או מופרז. בשביל להגדיש – אני בעד להתאמץ. רק נכון.

השארת תגובה ל-inbalco

ביטול

פוסטים אחרונים
  • למה הדת היהודית אינה רלוונטית כיום
  • צדקה תציל ממוות
  • על עונש ונקמה
  • חוצפה, לא מה שחשבתם וקצת על צילום ברחוב
  • רחוב מתעורר
עמודים
  • home page
  • אודות
  • בלוג
    • צילום רחוב
  • דף הבית – ישן
  • הספר
    • השער האחורי
  • הרצאות
    • הכל בכוונה – על ניהול במסגרת הזמן
    • סוף מעשה בהקשבה תחילה
  • חוסן מנטלי – הקורס
    • חוסן מנטלי – איך לעזור לילדים להתגבר על קשיים?
  • יעוץ ארגוני
  • יעוץ למחלקות כספים
  • יעוץ עסקי – פיננסי
  • ניתוח מערכות
  • עדי אשר
  • עמוד בית
  • צילום – איילת ניר
  • קשר
  • תמונות – אלחנן יאיר
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס