עדי אשר – מספר בכתיבה ובצילום
  • בלוג
    • חוסן מנטלי
    • תקשורת בין אישית
    • מפגשים
    • ניהול
    • שינויים בחיים
    • קבלת החלטות
    • מורים
    • תנועה נכונה
    • שירים מקוריים
  • אודות
    • עדי אשר
    • צילום – איילת ניר
  • הספר
    • השער האחורי
  • עמוד בית
  • בלוג
    • חוסן מנטלי
    • תקשורת בין אישית
    • מפגשים
    • ניהול
    • שינויים בחיים
    • קבלת החלטות
    • מורים
    • תנועה נכונה
    • שירים מקוריים
  • אודות
    • עדי אשר
    • צילום – איילת ניר
  • הספר
    • השער האחורי
  • עמוד בית
ראשי » בלוג » לימוד

לימוד

27 במאי 2012 14:26 7 תגובות עדי

בסיפור ידוע מגיע פרופסור לשוחח עם מורה לזן.
במהלך השיחה הפרופ' המכובד לא מפסיק לפטפט ולא מבין למה המורה לזן מוזג יותר מידי תה לכוסו.

משיב מורה הזן, "איך אוכל להראות לך מהו זן לפני שתרוקן את כוסך לפני כן".

האומנם מורה הזן יכול להיות מתוסכל מכך שלא מקשיבים לו? אולי המורה לזן לא מבין שגם המגש יכול להיות כלי קיבול לתה.

שיתוף
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google
פורסם ב: הבלוג
« הקודם
הבא »

אודות עדי


להציג את כל הפוסטים של עדי

7 תגובות

  1. שי רגב 30 באוקטובר 2013 בשעה 18:31 הגב

    מעולה! <3

  2. איתן בן מאיר 31 באוקטובר 2013 בשעה 12:57 הגב

    ללא שיפוצים סיפור הזן הרבה יותר מעניין (לדעתי!): בעצם הפרופסור שואל את מורה הזן מדוע הוא מוסיף למזוג תה לכוס המלאה שאינה יכולה להכיל יותר תה, ואז מורה הזן מסביר לפרופסור שהוא (הפרופסור) ככוס מלאה שאינה יכולה להכיל דברים נוספים. האינטרפרטציה שמורה הזן מתוסכל אינה נובעת מעצם הסיפור. וגם השאלה על האפשרות לשפוך את התה על המגש לא ממש מענינת כי התה והכוס הן רק סמלים שמורה הזן משתמש בהם.

    • עדי 31 באוקטובר 2013 בשעה 14:04 הגב

      איתן, תודה על התגובה.
      העניין הוא לא הזן, או המורה המסוים הזה, אלא נקודות מבט שונות שאפשר להשתמש בהן.
      נקודה נוספת שאותי מעניינת היא תבניות, ואיך הן מנהלות אותנו. גם מורים.

      ננ ענה על התגובה.

  3. איתן בן מאיר 31 באוקטובר 2013 בשעה 15:55 הגב

    ובכן, הרי הסיפור המקורי עוסק בדיוק בכך. מה שמונע מן הפרופסור בסיפור להיפתח לאפשרויות חדשות, הן התבניות שהוא מלא בהן.

    • עדי 31 באוקטובר 2013 בשעה 16:26 הגב

      ברור שלפרופסור יש תבניות, אני רק מאיר על עלו של המורה, או לעיתים – מורים, לזן.

  4. איתן בן מאיר 31 באוקטובר 2013 בשעה 16:49 הגב

    הפרופסור הוא מורה. והסיפור כבר נושא את הדגל שאתה מנפנף בו. יתכן שיש מורים לזן שבויים בתבניות אבל הסיפור עצמו אינו מצביע על כך. אם יש לך טענה כזו על מורים לזן אז כדאי לך להשתמש בדוגמה שמדגימה זו. התגובה שלי היא שבסיפור עצמו אין שום דבר שרומז על כך.

    • עדי 31 באוקטובר 2013 בשעה 17:28 הגב

      אין לי טענה כזו או אחרת על מורים לזן, אני משתמש בסיפור שסופר על מורה לזן.
      באותה מידה יכול היה להיות מסופר על מורה לדאו, רב, קאדי, או נזיר מסיפור אחר, העניין שלי הוא מפגש בין שני אנשים ומה אני לומד ממנו.

השארת תגובה ל-שי רגב

ביטול

פוסטים אחרונים
  • למה הדת היהודית אינה רלוונטית כיום
  • צדקה תציל ממוות
  • על עונש ונקמה
  • חוצפה, לא מה שחשבתם וקצת על צילום ברחוב
  • רחוב מתעורר
עמודים
  • home page
  • אודות
  • בלוג
    • צילום רחוב
  • דף הבית – ישן
  • הספר
    • השער האחורי
  • הרצאות
    • הכל בכוונה – על ניהול במסגרת הזמן
    • סוף מעשה בהקשבה תחילה
  • חוסן מנטלי – הקורס
    • חוסן מנטלי – איך לעזור לילדים להתגבר על קשיים?
  • יעוץ ארגוני
  • יעוץ למחלקות כספים
  • יעוץ עסקי – פיננסי
  • ניתוח מערכות
  • עדי אשר
  • עמוד בית
  • צילום – איילת ניר
  • קשר
  • תמונות – אלחנן יאיר
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס